Viral marknadsföring 101

Hur man lurar hela svenska folket med viral marknadsföring...

Att lyckas med marknadsföring idag handlar inte bara om att visa upp en produkt, det handlar om att skapa något som får människor att reagera. Men hur gör man det, och hur vet man vilken väg som är rätt?

Det är just de här frågorna Mikael har byggt sin karriär kring.

Mikael driver en marknadsföringsbyrå med en tydlig inriktning, att skapa viral marknadsföring med fokus på underhållning snarare än traditionell produktreklam. I stället för att bara visa upp vad en produkt gör, vill han få människor att prata om den. Att stanna upp. Att bli nyfikna.

Mikael arbetar efter mottot "all PR är bra PR". För honom handlar det inte om att uppfinna hjulet på nytt utan att tänka kreativt med det som redan finns. Han har exempelvis använt stora svenska varumärken som Foodora, Kalles Kaviar och Ballerina som grund för sina videos så att det sticker ut. Genom att göra om redan etablerade koncept på ett oväntat och underhållande sätt har han lyckats skapa stor uppmärksamhet i sociala medier.

Starta din resa idag

Se var kostanadsfria introduktionguide for att lara dig mer om hur Ecomverse kan hjalpa dig ta kliver till ett friare liv.